LBC Logistik söker en Transportledare till Anläggning & Entreprenad

Nu söker vi en Transportledare till Anläggning & Entreprenad till vårt kontor i Karlskoga.

Vill du till en tjänst som innebär en varierande och central roll på LBC Logistik som Transportledare? Vill du arbeta i en organisation som alltid säkerställer kvalité, har ett tydligt kundfokus och är i en spännande tillväxtfas? Då kan tjänsten som Transportledare inom anläggning och entreprenad på LBC vara rätt tjänst för dig!


Beskrivning av Arbetsuppgifter 
Tjänsten som transportledare innebär att ansvara för all transportledning inom affärsområdet och jobba riktigt tajt ihop med Affärsområdeschefen i affärsområdet anläggning och entreprenad. Du kommer att arbeta i ett mindre team där ni tillsammans jobbar för att uppnå bästa service och kundnöjdhet. Du kommer till exempel att sköta allt arbete när det gäller:

  • Fördela transportuppdrag till lastbilar, grävmaskiner
  • Lämna prisuppgifter, leveransbesked till kunder
  • Sälja/offerera enskilda lass, transporter och övriga produkter/tjänster
  • Utveckla och effektivisera de administrativa rutinerna och funktioner
  • Ansvara för tjänstens tillhörande administration
  • Svara i telefon och ha kontakt med kunder och samarbetspartners

Tjänsten passar dig som är noggrann och har en gedigen organiseringsförmåga. Samtidigt så är du social och trivs på en arbetsplats med högt i tak och högt tempo. Kunden står alltid i fokus och ibland gäller det att släppa administrationen för att hjälpa kunden och eller ditt team.


Krav/Önskemål på personlighet och erfarenhet
Det är meriterande om du har erfarenhet av transportledning, ordermottagning, social kompetens, kundservice, kört lastbil, kännedom av transportbranschen och datorvana. Har du erfarenhet av enklare ekonomi som kontering av fakturor eller tidigare arbetat i en tjänst med kundkontakt så är det meriterande.

För att lyckas i rollen som transportledare är du strukturerad och systematisk i ditt arbetssätt. Du är noga med siffror och mån om att göra rätt för dig. Vidare är du driven och söker alltid efter en utveckling, oavsett om det handlar om att hitta bättre arbetssätt och sätta upp nya rutiner för administrationen, som att bidra till att utveckla teamet och bolaget. Som person är du därför flexibel och prestigelös. Du kan rycka in där det behövs och prioritera det som är viktigast för stunden. Du är serviceminded, stresstålig och lika mån som dina kollegor om att sätta kunder och samarbetspartners först. För att passa in i det här laget är du således positiv och bidrar med en rejäl kämpaglöd för att ni tillsammans ska komma i mål.


Övrigt

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Karlskoga

Sista ansökningsdag 2022-06-20

Skicka ansökan till henrik@lbc.se

Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen vilken är 2022-06-20.

Har du några frågor om tjänsten ta då kontakt med Henrik Gillisson 0705-431001 eller maila henrik@lbc.se


Företagspresentation:

LBC Logistik AB är ett transportsäljande företag med sitt huvudsakliga verksamhetsområde i Värmland och Örebro Län, med verksamhet över hela Sverige genom våra transporter.

Vi är måna om den lokala kontakten med marknaden och har kontor både i Karlskoga och i Kristinehamn.
Vår fordonsflotta ägs av våra delägare och vi är verksamma inom anläggnings-, maskin-, miljö-, fjärr-, volym-, bud- och flyttsektorn. Idag har vi totalt ett fyrtiotal delägare och över 100 fordon i LBC. Fler på vintern då vi sysselsätter många externa entreprenörer inom snöröjning.

LBC Logistik bildades 2003 genom sammanslagningen av Karlskoga Lastbilscentral och LBC Kristinehamn. Två centraler med rötter ifrån 1930-talet.

Vi är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO9001 och ISO14001, och arbetar ur trafiksäkerhetssynpunkt efter ISO39001 och efter Arbetsmiljöverkets AFS 2001:1, Vi är även med i Fair Transport.